Wonderful, Wonderful, Wonderful Times (2018)
EN
Wonderful, wonderful, wonderful times (Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи)
based on the motifs from Elfriede Jelinek's novel “Beautiful, Beautiful, Beautiful Times” (“Ausgeschperten”)

premiere: July 2018, First Theatre in Lviv, Ukraine
The story described in the Jelinek’s novel serves as a starting point for reflection on the post-war society infected with traumas and violence. The stage of the First Theater turns into Vienna in the late 1950s only by convention. In fact, the story is taking place - as always in the theater - here and now: on this particular stage, in this particular city (Lviv), today. The questions asked by the cast relate also to the theater itself and this very theatre in particular: its function, its capabilities, its social responsibilities, actor's position, audience expectations. These threads have a special significance in the context of the First Theater - a public, academic institution, where the actors use to play mostly the characters from the fairy tales for children.
excerpts from the reviews
Beautiful, Beautiful, Beautiful Times is a fascinating play deserving of a wider audience and greater understanding.(…) This is a complex and layered piece. It plays with conventions of theatre, with actors frequently coming out of character to comment on the parts they are playing, their motives and meanings. (…) Domestic violence, war crimes, pornography, insurrection. All are covered as the drama spills from the guts of its protagonists. The play is soaked in violence. The meaning of violence, the impact of violence and the impact of being inured to violence. The older characters all took part in the war (though the actors playing them are at pains to point out they did not and as a result can only imagine the violence their characters have experienced) and have their scars mentally and physically. The young people grew up in a world where violence was normalised. They saw the war, discovered the holocaust, and saw the domestic violence their ‘innocent criminal’ father metes out. That they turn to violence is almost inevitable. Violence begets violence.
Emma Burnell, “Beautiful, Beautiful, Beautiful Times – Close Strangers Festival”, 13/09/2019, playstosee.com
reviews
Галина Канарська. Можливість наважитись VS сміливість наважитись
Олексій Паляничка. Посттравматична терапія
Monika Nawrocka-Leśnik. BLISCY NIEZNAJOMI. Za drzwiami (pl.)
Емма Бурнелл. Beautiful, Beautiful, Beautiful Times – Close Strangers Festival (eng.)
creatives
directed by Roza Sarkisian
script and dramaturgy by Joanna Wichowska
choreographed by Ninel Zberea
set-design and costumes by Diana Khodiachykh
dramaturg assistant Katya Sehet
performed by Natalia Alekseienko, Olena Basha, Vitaliy Hordiienko, Ihor Huliuk, Iryna Zanik, Valeryi Kolomiiets, Lubov Kuz, Mykhailo Ponzel
___________________________________________
UA
Прекрасні, прекрасні, прекрасні часипосттравматична драма за темами роману “За дверима” Ельфріде Єлінек (“Ausgeschperten”)
прем'єра: 14 липня 2018 року - Перший український академічний театр для дітей та юнацтва (Львів)
Історія, що описана в книзі Ельфріде Єлінек слугує творцям і авторкам вистави як вихідний пункт до рефлексії на тему повоєнного суспільства інфікованого насиллям. Травми війни і повоєнних часів проявляються як повсюдна агресія, як видима на вулицях, так і та щоденна, що її приховують за зачиненими дверима культурних, міщанських будинків.
У виставі ми знайомимося із трьома родинами, трьома різними моделями виховання… і дуже схожими механізмами репродукування насилля. Чи здатні ми звільнитися від цих механізмів? Чи жертви насилля обов’язково мусять стати катами? Чи діти приречені повторювати помилки своїх батьків? Чи виховання це система наказів і заборон, процес припасування до обов’язкової норми? Як функціонує суспільство у стані повоєнної травми? Чи його єдиним захистом є творення міфів про себе? Замовчування і маніпуляції? І що станеться, коли міфи піддадуть сумнівам, а те, що замовчувалося, розкажуть вголос?
Сцена Першого театру перетворюється у Відень кінця 50-х лише умовно. Насправді ж, цю історію грають – як завжди в театрі – тут і зараз: на цій конкретній сцені, в конкретному місті, сьогодні. Творці і творчині вистави проблематизують театр як місце, у якому в мікромасштабі віддзеркалюються суспільні процеси, структури насилля і стосунки влади. А також рефлексують над майбутнім: врешті, повоєнні часи все ще перед нами.
Вистава є результатом співпраці харківсько-львівської режисерки Рози Саркісян, яку називають однією із найважливіших молодих українських театральних мисткинь, і польської драматургині Йоанни Віховської, яка співпрацює з Театром Повшехним у Варшаві. Львівську прем’єру запрошують на фестивалі, а серед глядачів вона має статус культової.
команда
режисура: Роза Саркісян
драматургія: Йоанна Віховська
хореографія: Нінель Збєря
сценографія і костюми: Діана Ходячих
асистентка драматургині: Катерина Сегет
участь в фестивалях
Міжнародний театральний фестиваль «Золотий Лев» (2018, Львів)Урбаністично-мистецький міжнародний фестиваль «Парад Фест» (2019, Харків)
Всеукраїнський фестиваль сучасного мистецтва «СвітОгляд» (2019, Сєверодонецьк),
Spotkania Teatralne Bliscy Nieznajomi (2019, Познань)
рецензії
Галина Канарська. Можливість наважитись VS сміливість наважитись
Олексій Паляничка. Посттравматична терапія
Monika Nawrocka-Leśnik. BLISCY NIEZNAJOMI. Za drzwiami (pl.)
Емма Бурнелл. Beautiful, Beautiful, Beautiful Times – Close Strangers Festival (eng.)
анонси
У Львові пройде Міжнародний театральний фестиваль "Золотий лев - 2018"
Олег Вергеліс, Театральний туризм, погода на завтра
згадки
Критики назвали найкращі українські вистави 2000-х (список) культурний фронт
Анастасія Гайшенець. Український театр у пошуках сенсу: зради і перемоги останніх 10 років
Олег Вергеліс. Імя Рози
Олег Вергеліс. Трамвай Успіх - 2018
Олена Поліщук. Львів у постдраматичному стані
Олена Баша. Вірю в акторську молодь
Вистава "Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи" на порталі "Theatre.Love"
Театральна риболовля. Підсумки ІІ Всеукраїнського фестивалю театрального мистецтва «СвітОгляд»
У Сєвєродонецьку завершився театральний фестиваль "СвітОгляд": підсумки від Сергія Дорофєєва
___________________________________________
PL
PIĘKNE, PIĘKNE, PIĘKNE CZASY / Pierwszy Teatr (Lwów)
na motywach powieści „Wykluczeni” Elfriede Jelinek
premiera: lipiec 2018, Pierwszy Teatr we Lwowie
Historia opisana w książce Elfriede Jelinek „Ausgesperrten” służy realizatorom i realizatorkom spektaklu jako punkt wyjścia do refleksji na temat powojennego społeczeństwa zainfekowanego przemocą. Traumy wojny i czasów powojennych ujawniają się jako wszechobecna agresja, zarówno ta widoczna na ulicach, jak i ta codzienna, skrywana za zamkniętymi drzwiami kulturalnych, mieszczańskich domów.
W spektaklu poznajemy trzy rodziny, trzy różne modele wychowania… i bardzo podobne mechanizmy reprodukowania przemocy. Czy jesteśmy w stanie wyzwolić się z tych mechanizmów? Czy ofiary przemocy muszą koniecznie stać się katami? Czy dzieci skazane są na powtarzanie błędów rodziców? Czy wychowanie to system nakazów i zakazów, proces dostosowywanie się do obowiązującej normy? Jak funkcjonuje społeczeństwo w stanie powojennej traumy? Czy jego jedyną obroną jest tworzenie mitów na własny temat? Przemilczenia i manipulacje? I co się stanie, kiedy mity podda się wątpliwość, a to, co przemilczane zostanie wypowiedziane na głos?
Scena Pierwszego Teatru zamienia się w Wiedeń końca lat 50-tych tylko umownie. Tak naprawdę opowiadana historia rozgrywa się – jak zawsze w teatrze – tu i teraz: na konkretnej scenie, w konkretnym mieście, dzisiaj. Twórcy i twórczynie spektaklu problematyzują teatr jako miejsce, w którym w mikroskali odzwierciedlają się procesy społeczne, struktury przemocy i relacje władzy. Podejmują refleksję nad przyszłością: w końcu powojenne czasy są wciąż jeszcze przed nami.
Spektakl jest efektem współpracy charkowsko-lwowskiej reżyserki, uznawanej za jedną z najważniejszych młodych ukraińskich twórczyń teatralnych i polskiej dramaturżka współpracującej m.in. z Teatrem Powszechnym w Warszawie. Lwowska premiera zapraszana jest na festiwale, a wśród widzów ma status spektaklu kultowego.
tworcy
reżyseria: Roza Sarkisian /режисура: Роза Саркісян
dramaturgia: Joanna Wichowska / драматургія: Йоанна Віховська
choreografia: Ninel Zberea / хореографія: Нінель Збєря
scenografia i kostiumy: Diana Khodiachykh / сценографія і костюми: Діана Ходячих
aktorzy i aktorki: Nataliia Alekseienko, Olena Basha, Vitalii Hordiienko, Ihor Huliuk, Iryna Zanik, Valeii Kolomiiets, Lubov Kuz, Mykhailo Ponzel / актори і актриси: Наталія Алєксєєнко, Олена Баша, Віталій Гордієнко, Ігор Гулюк, Ірина Занік, Валерій Коломієць, Любов Кузь, Михайло Понзель
recenzje
Monika Nawrocka-Leśnik. BLISCY NIEZNAJOMI. Za drzwiami (pl.)
Емма Бурнелл. Beautiful, Beautiful, Beautiful Times – Close Strangers Festival (eng.)
Галина Канарська. Можливість наважитись VS сміливість наважитись
Олексій Паляничка. Посттравматична терапія
Олег Вергеліс. Імя Рози